Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın Ardahan programının ardından yazılı bir açıklama yapan Esnaf Odası Başkanı Candar Yılmaz tepkisini dile getirdi.
AK Parti Ardahan İl Başkanlığı tarafından düzenlenen bakan ziyaretine davet edilmediğinden yakınan esnaf odası başkanı Yılmaz, bakanlığın doğrudan muhatabı olan esnaf temsilcilerinin sürece dahil edilmemesine sitem etti. Yılmaz, “Ortak akıl ve istişare kültürü hâkim olmalıydı” dedi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın kentteki temasları sonrasında, Ardahan Esnaf ve Sanatklar Odasından dikkat çeken bir çıkış geldi. ESOB Başkanı Yılmaz, Bakan Işıkhan’ın kenti ziyaret etmesinden büyük bir memnuniyet duyduklarını ancak organizasyon eksiklikleri nedeniyle esnafın yok sayılmasına tepki gösterdi.
Yılmaz, bakanlığın faaliyet alanının doğrudan esnaf ve sanatkarları ilgilendirdiğini hatırlatarak, programlarda esnaf temsilcilerine yer verilmemesinin büyük bir eksiklik olduğunu vurguladı.
BENİ NİYE DAVET ETMEDİNİZ TEPKİSİ
Ardahan esnafının Bağ-Kur, istihdam, prim borçları ve ekonomik beklentiler gibi doğrudan Çalışma Bakanlığı’nı ilgilendiren onlarca sorunu olduğunu ifade eden Yılmaz, “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın ilimizi ziyaret etmesinden memnuniyet duyuyor, kendilerine hoş geldiniz diyoruz. Ancak gönül isterdi ki, özellikle Bakanlığın görev alanı içerisinde doğrudan muhatap olan esnaf ve sanatkârlarımızın sorunlarını, beklentilerini ve taleplerini aktarmak üzere bizler de bu programlara davet edilseydik. Esnaf ve sanatkârlarımızın temsilcileri olarak onların sesi olmak, yaşadıkları sıkıntıları ilgili makamlara iletmek en önemli sorumluluğumuzdur” ifadelerine yer verdi.
YILMAZ’DAN AK PARTİYE ORTAK AKIL ÇAĞRISI
Açıklamasının sonunda yerel ve ulusal dinamiklerin birlikte hareket etmesi gerektiğinin altını çizen Yılmaz, gelecekte düzenlenecek olan bakanlık düzeyindeki programlar için bir çağrıda bulundu.
Ardahan’ın kalkınması ve sorunların doğru kanallardan Ankara’ya iletilmesi için “ortak akıl” vurgusu yapan Esnaf Odası Başkanı Yılmaz, “Temennimiz; bundan sonraki ziyaretlerde tüm paydaşların sürece dâhil edildiği, ortak aklın ve istişare kültürünün hâkim olduğu bir anlayışın benimsenmesidir” diyerek sözlerini noktaladı.
KAYNAK: https://www.ardahanhaber.com.tr/candar-yilmazdan-ak-partiye-sert-tepki/66226
